Kwaliteit van zorg
Amethist vindt het belangrijk dat de kwaliteit van zorg hoog is en blijft. We willen ook dat onze cliënten tevreden zijn over hun behandeling. Om dit te waarborgen doen we jaarlijks mee aan cliënttevredenheidsonderzoeken en laten we ons jaarlijks onderzoeken door geaccrediteerde organisaties.
Cliënttevredenheid 2022
We meten de tevredenheid van clienten met behulp van de Consumer Quality Index (CQI).
Cliënten geven met een score van 1 (heel negatief) tot 5 (heel positief) aan hoe tevreden ze zijn over de verschillende onderdelen van de zorg.
Ambulant
Bejegening
Cliënten voelen zich serieus genomen en vinden dat de behandelaar dingen op een begrijpelijke manier uitlegt. Op een schaal van 1 tot 5 wordt de bejegening gewaardeerd met gemiddeld een 4.7.
Informatie behandeling
De informatie over de behandeling wordt gewaardeerd met een 4.5.
Uitvoering behandeling
Cliënten vinden de behandeling over het algemeen de juiste aanpak voor hun klachten. Ook zijn ze tevreden over
de uitvoering van de behandeling. Deze wordt gewaardeerd met een 4.4.
Samen beslissen
Cliënten zijn meestal tevreden over de ontvangen informatie en de mate waarin ze over de behandeling hebben mee kunnen beslissen. Het onderdeel Samen Beslissen wordt gewaardeerd met een 4.5.
Klinisch
Woon- en leefomstandigheden
Cliënten waarderen de woon- en leefomstandigheden in de kliniek waar ze zijn opgenomen met een 4.5.
Gevoel van veiligheid
Cliënten die bij Amethist zijn opgenomen, hebben zich veilig gevoeld in de groep en op de afdeling. Dit wordt gewaardeerd met een 4.2.