Spring naar content

Behandeltraject

Aarzel niet, we helpen je altijd

Maak je je zorgen over jouw alcoholconsumptie of ander middelengebruik? Kun je jouw gok-, game- of eetgedrag niet onder controle krijgen? Stapelen de problemen zich op, thuis, op werk/school, met vrienden? Aarzel niet en neem contact op. 

Om een behandeling daadwerkelijk te starten, heeft Amethist een verwijzing van jouw huisarts nodig. Dan vergoedt jouw zorgverzekeraar de behandeling.

Zodra we de verwijsbrief hebben ontvangen van jouw huisarts, nemen we telefonisch contact met je op voor het maken van een afspraak voor het intakegesprek. Mogelijk heb je dan wel een zogeheten ‘patiëntenbericht’ van jouw huisarts ontvangen. Hierop kun je ook lezen dat Amethist contact met je op zal nemen.

Wil je weten óf en hoelang er een wachttijd is voor de intake en behandeling, kijk dan bij de wachttijden overzicht.

Liever geen huisarts?

Wil je je graag aanmelden maar vind je het moeilijk om naar jouw eigen huisarts te gaan voor een verwijzing? Of wil je eerst wat meer informatie of advies? Neem dan contact met ons. Dan zoeken we samen naar een oplossing! 

Hulp bij een spoedsituatie?

Ook in een spoedsituatie of crisis kun je contact opnemen met een huisarts. Indien nodig zal de huisarts contact opnemen met Amethist. Buiten kantoortijden, kun je contact op nemen met de dichtstbijzijnde Huisartsenpost (HAP).

Gerelateerd

Als je hulp zoekt bij Amethist, wat kan je dan verwachten? In grote lijnen, zijn dit de stappen die je kunt doorlopen.
Na jouw aanmelding vindt zo snel mogelijk het eerste gesprek plaats, de zogeheten intake. Samen gaan we kijken naar jouw hulpvraag en doelen.
Amethist probeert de wachttijden voor intake en behandeling zo kort mogelijk te houden. De wachttijden verschillen per locatie.